Soutěž na Facebooku podle pravidel

Soutěže na Facebooku jsou velmi častou formou propagace a zároveň odměnou pro věrné fanoušky. Ale věděla jste, že mají svá pravidla? Jejich fungování neomezuje jen samotný Facebook, ale dohlíží na ně také obchodní inspekce.

Pokud se chcete vyhnout vymazání soutěže, zrušení celé fan page anebo nepříjemné pokutě, je lepší dodržovat několik základních podmínek. V dnešním článku se dozvíte vše, co můžete, co musíte a co je přísně zakázané. Nechte se inspirovat.

Soutěž Facebook

Co je při soutěžích zakázané:

  • Uspořádat soutěž na osobním profilu – soutěž může uspořádat jen fan page.
  • Vyzývat ke sdílení soutěžního příspěvku („Sdílejte a vyhrajte“, „Sdílej a dej koment“…).
  • Požadovat označování přátel v komentáři nebo na fotografii.
  • Žádat, aby sdíleli příspěvek na nástěnkách svých přátel.
  • Podmiňovat účast v soutěži označením „like“ pro samotnou fan page.

Co můžete od soutěžících požadovat:

  • Like soutěžnímu příspěvku.
  • Komentování soutěžního příspěvku.
  • Like jako hlasování v soutěžním albu s více fotografiemi (fanoušci určí, která fotografie se jim nejvíc líbí).
  • Příspěvek na vaši fan page.
  • Zaslání zprávy přes Facebook.

Soutěž Facebook

Co musíte:

  • Zveřejnit kompletní soutěžní pravidla.
  • Zveřejnit prohlášení, že Facebook nemá vůči soutěži žádné závazky. Soutěž není žádným způsobem sponzorovaná, podporovaná ani řízená touto společností a není se soutěží nijak spojená.

V pravidlech soutěže nezapomeňte uvést:

  • Firemní a kontaktní údaje pořadatele (název, adresa, IČO, DIČ, kontaktní údaje…).
  • Trvání soutěže od – do.
  • Kdo se může do soutěže zapojit, a kdo ne. Většinou jsou vyloučení zaměstnanci a rodinní příslušníci organizátora a případného sponzora soutěže.
  • Co je výhra a jaká je její hodnota.
  • Podmínky pro zapojení se do soutěže.
  • Omezení pro zapojení se do soutěže. Například pokud by se do vaší soutěže mohli zapojit pouze osoby starší 18 let nebo obyvatelé České republiky.
  • Podmínky pro výhru v soutěži. Jakým způsobem se určuje výherce – například losování.
  • Kdy a jakým způsobem bude výherce oznámený.
  • Jakým způsobem bude výhra doručená – například zaslání Českou poštou / kurýrní společností.
  • V jakých případech se může stát, že výherce ztrácí nárok na výhru.
  • Případná pravidla pro předčasné nebo úplné ukončení soutěže.
  • Jaké osobní údaje budou zpracované a jak budou využívané. Práva účastníka soutěže v souvislosti s ochranou osobních údajů.

Nezapomeňte na ochranu osobních údajů

Při pořádání soutěže sbíráte údaje o soutěžících, a proto jste jako pořadatel soutěže povinná dodržovat nařízení GDPR o ochraně osobních údajů.

Co se stane, když pravidla nedodržíte?

Nemusí se stát vůbec nic. Na Facebooku denně vidíme několik soutěží, které výše uvedená pravidla nedodržují ani zdaleka.

Ale také můžete dostat pokutu od České obchodní inspekce při nedodržení pravidel podle zákona.

Pokud bude vaše soutěž nahlášená některým fanouškem, anebo jejich vyšším počtem, může být v lepším případě váš soutěžní status bez varování smazaný. V tom horším případě může být vymazaná celá fan page a nepůjde ji vrátit zpět.

Facebook je fantastický nástroj k propagování vaší tvorby, jen musíte vědět, jak na to. Vše potřebné se dozvíte v mém e-booku >>>.

Miluji handmade tvorbu, fascinuje mě online marketing. A všechno dělám s úsměvem na tváři.
Jsem autorkou e-booku Vydělávejte online prodejem handmade výrobků >>>
A e-booku zdarma 10 tipů, kde na internetu prodávat svoje handmade výrobky >>> , díky kterým se handmade tvůrcům daří úspěšně prodávat jejich výrobky na internetu.
Více se o mně dozvíte zde >>>
Napsat mi můžete na petra@jsemhandmadetvurce.cz. Všechny informace a novinky najdete na Facebooku >>>
Svoje výrobky můžete bezplatně propagovat v naší Facebook skupině >>>
Sledujte mě na Instagramu >>>
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Stáhněte si ebook zdarma

  • Vaše osobní údaje (jméno, e-mailová adresa) jsou u mě v bezpečí a budu (Petra Rusnáková, PR dizajn s.r.o.) je na základě vašeho souhlasu zpracovávat podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy.

  • Najnovšie články
  • Kategórie